Returpolicy

RETURPOLICY

----


Du har rätt att retunera en vara från oss inom 14 dagar från det att du mottagit varan. (Ångerrätt)
För att returen ska gälla måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den måste även vara i obruten förpackning. Om en produkt är öppnad eller testad kan vi tyvärr inte godkänna en retur på grund av hygieniska skäl.

Vid ångrat köp kontaktar du kundservice på info@parfymeria.se.Vi återbetalar inte för eventuella portoutlägg.

För att slutföra en retur behöver du kvittot och följesedel som du fick med din beställning.

Var vänlig att inte skicka tillbaks varan till tillverkaren utan kontakt med kundtjänst först.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

 

Försenade eller saknade återbetalningar

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan din bank, det kan ta lite tid innan din återbetalning visas på kontot. Det är oftast lite behandlingstid innan en återbetalning publiceras. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på info@parfymeria.se.

Byten

Vi byter självklart din vara ifall den är defekt eller skadad. Om du behöver byta din produkt till samma produkt, skicka oss ett mail på info@parfymeria.se.

 

Fraktkostnader vid retur

Du som kund ansvarar för att betala för eventuella fraktkostnader som kan dyka upp vid en retur. Fraktkostnader är tyvärr något som inte återbetalas.